محمد اسکندری ::
شنبه 87/1/24 ساعت 2:7 عصر
درس دوم ، کتاب آموزش گیتار خوان مارتین ، سولئا دوم ( پیشرفته )
دانلود کمپاس
سولئا 2
»» دانلود : ( سولئا دوم ، اجرای کامل قطعه به همراه کمپاس )
توضیح اولیه :
فرق این سولئا با سولئا (اول) اضافه شدن تکنیک های جدید در فالستا ها ( لگاتو) و تغیر در نواختن یامادا ها با حفظ چهارچوب (سولئا اول ) می باشد
یامادا : »» دانلود : یامادا ( سولئا دوم ) ( شروع قطعه )
استفاده از تکنیک لگاتو و رعایت اصول این تکنیک :
1- لگاتو :
کشیده شدن صدای یک نت بر روی نت بعدی
این تکنیک در شروع فالستا اول به کار برده می شود . در انجام دادن این تکینیک باید به موارد زیر توجه داشته باشید
در هنگام کوبش و کشش در اجرای این تکنیک نباید دچار هیجان و سرعت شد . توجه داشته باشید که اجرای سریع این تکنیک آن هم برای دفعات آغازین باعث خستگی مفرط در انگشتان دست می شود
قدرت تمام انگشتان اجرا کننده این تکنیک بر روی دسته گیتار باید در هنگام کوبش و کشش باید با هم برابر باشد تا صدای مورد نظر از گیتار شنیده شود
فالستا اول : »» دانلود ( فالستا اول )
استفاده از تکنیک p به همراه لگاتو :
2- رعایت دقیق تکنیک p :
در این تکنیک که با انگشت شصت نواخته می شود ، مچ دست راست کمی به سمت بیرون متمایل می شود و شصت به سمت داخل متمایل می گردد
نکته :
ضربه ای که با انگشت شصت به سیم وارد می شود با ید به شکلی نواخته شود که صدای ایجاد شده را گوشت دست به پشتوانه ناخن دست ایجاد کند
ضربه p ترکیبی از فشار وارد شده با گوشت شصت و در نهایت اصابت ناخن به سیم می باشد
»» دانلود : فالستا دوم
»» دانلود : فالستا سوم ( از کنار ) »» دانلود : فالستا سوم ( از روبرو )
فالستا سوم : استفاده از تکنیک p و i
دراین نوع آرپژ انگشت شصت همانند تکنیک p عمل میکند و انگشت I به طرف داخل مایل می شود و با قسمت کناری انگشت ضربه زده می شود
»» سولئا دوم ( اجرای کمپاس ) »» دانلود
استفاده از راسگوادو 6 تایی
در سوئا اول راسگوادو به صورت چهار تایی اجرا شد ( e.a.m.i ) . در سولئا دوم به صورت شش تایی (e.a.m.i.i.i) اجرا می شود .
اجرای این راسگوادو در این دستگاه بسیار تفکیک شده می باشد و ضربات شما باید بدون کمک گرفتن از کف دست ، به صورت شلاقی به سمت سیم ها پرتاپ شود
»» سولئا دوم ( اجرای کمپاس آخر ) »» دانلود
نوشته های دیگران()